Mangeårige erfaringer, stærke forretningsforbindelser, den helt rigtige indpakning samt målrettet markedsføring er væsentlige årsager til, at WIOS food er lykkedes succesfuldt med at afsætte nye og innovative produkter inden for brød, kager og konfekture til de danske konsumenter i de førende dagligvarebutikker.
Som udenlandsk producent er den mest indlysende fordel ved at samarbejde med os, at WIOS food er specialist i det danske marked og har stor knowhow. Den viden kombinerer vi med en enestående samlet løsning, så du som producent kan koncentrere dig om dit håndværk og levering af kvalitetsfødevarer. Vi sørger ganske enkelt for resten!
WIOS food er afhængig af en række professionelle samarbejdspartnere, der hjælper os med at løse opgaverne og leve op til både de lovmæssige krav og detailhandelens forventninger.
Læs mere om vores samarbejdspartnere som ALPI Danmark, LOLEX og VAREFAKTA
Vi udvikler, sælger og markedsfører produkter på tre forskellige måder
– som branded products, own label eller private label.
Med WIOS food som importør vil produkterne blive tilpasset til det danske marked på baggrund af viden om præferencer i forhold til størrelse, mængde og smag. Vi sørger for at tilpasse produktet til detailhandelens ønsker, så de med størst mulig sandsynlighed kan sælge varerne med succes til de danske forbrugere. Vores viden om og indsigt i det danske marked gør en afgørende og værdifuld forskel i forhold til, om varen kommer over disken og bliver en salgsmæssig succes.
Branded product bliver solgt i producentens egen emballage, men bliver forsynet med dansk tekst. Fordelen er, at det er den korteste vej fra producent til konsument.
Own label dækker over alle de varer, hvor vi udvikler og sælger dem i eget navn som ”Forno Italia”, ”Mondo Italia” eller ”Great taste”. Det giver produktet sin helt egen identitet, og forbrugerne får mulighed for at finde specialvarer på hylderne, som de ikke finder andre steder.
Private Label er produkter, som bliver udviklet eksklusivt og fremstillet til en specifik kunde i deres helt eget navn og design. Det giver naturligvis eneret til at forhandle varen, der bliver markedsført og solgt til butikkens egne kunder.